Een ontslagbrief is de enige rechtsgeldige opzegging van uw arbeidsovereenkomst, wanneer u ontslag wil nemen.
Met een ontslagbrief laat u uw werkgever weten dat u de arbeidsovereenkomst wilt stopzetten. Enkel een schriftelijke opzegging is rechtsgeldig en zal uw arbeidscontract beëindigen.
Wat moet er zeker in uw ontslagbrief?
Om rechtsgeldig te zijn, moet uw ontslagbrief minstens volgende gegevens te bevatten:
- Datum
- Uw naam
- De naam van uw werkgever of het bedrijf waar u ontslag neemt
- Gegevens over de opzegtermijn
- Uw handtekening
Houd de ontslagbrief zakelijk. Persoonlijke frustraties uiten zou in uw nadeel kunnen werken.
Hulp nodig bij het opstellen van uw ontslagbrief?
Dat is geen probleem. Onze juristen van de Ontslagrecht Intakebalie helpen u graag op weg. U kan hen 24 uur op 24 bereiken via het contactformulier in de rechterkolom. Vergeet uw kladversie niet mee te sturen als bijlage.
Binnen de halve dag nemen onze juristen contact met u op.
Voor dringende hulp kan u tijdens de kantooruren terecht op het nummer 03 808 3715